Bilder från hindersmässan 2011

Jag var på hindersmässan idag. Rekade inför morgondagen då jag ska dit. Raggsockor står på inköpslistan, brukar handla av samma gubbe varje år, kanonkvalité faktiskt. Det kanske blir lite korv och brända mandlar också. Men idag var jag bara där och fotade. Ganska kul, men väldigt mycket folk.
Jag kom in norrifrån, och redan innan rosalis på järntorget kände jag lukten och såg synen av marknad: Socker, pensionärer med rullatorer, ungar med ballonger, hundar, barnvagnar, tvillingbarnvagnar (oerhört smart och smidigt att gå med på en markad!!) lukten av grillat och friterat, snask och lunchsnaps.
Efter att knallat runt nån timme tog jag vätskepaus på Olearys.

Spatserade sen vidare, in på Lucullus. Handlade oxsvans. Oxsvans är alltså inte en hårig sak med tillhörande tofs längst ut, utan en köttdetalj med ben i. Men svans är det. Jag har aldrig lagat eller ätit det förut, så det kan ju vara kul att testa, dessutom var det billigt, 39:-/kg.

Storgatan-Drottninggatan

Ett svin!

Skylten känns väldigt daterad "nee-ee, nu skulle det smaka med spunnet socker!"



"Samiskt" bröd. Bakom dom igenimmade fönstrena så jobbade några bagare. Fanns flera "samiska grejer" på marknaden.

Jobbuniform på

Brända mandlar

"humm, är allt med?!"

Hehe, klassikern!











Vild-Hasse!



Lokalradion sände från marknaden

Blomstervagn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0