Hemmafarsan

Ni har säkert precis som jag sett nyblivna mammor som klipper sig kort, skiter i vad dom har på sig och s.a.s "förfaller". Har sett lite trist ut har jag tänkt förut.

Nu har jag haft Charlie i 3 dagar och jag har redan blivit en hemmamamma. Fast farsa då.
Charlie tar sån tid, så frisyren är sån där luftig töntfrissa där jag bara dragit bak håret med handen, jag har nikeshorts och t-shirt/piké med hundmatsdreggel och jord på axlarna efter smutsiga valptassar, jag går ut barfota i trätofflor med nyckeln i ett nyckelband runt halsen.
Charlie tar all tid, hon kissar en gång i halvtimmen (hon verkar få ur med vätska än hon tar in..!) , och vill man ha henne rumsren får man se till att vara snabb att lyfta upp henne och gå ut direkt.
Valpars tänder kliar innan och medans dom får nya tänder och därför biter hon på allt möjligt i lägenheten, och har en sanslös energi.

Jag sa till Mickan innan vi skaffade henne att hon kanske skulle vara vaken 2 timmar om dygnet. I ett häfte vi läste stod det att valpar sov upp till 18 timmar om dygnet. Charlie sov 2.5-3 timmar i sträck i natt, personligt rekord för henne. Jag sprang ut sista gången på kissrunda med henne klockan 3 inatt. Sen blev det koma-sovning.
Men jag visse ju att hon kunde vara såhär, var bara inte inställd på det.. Jag har ju haft valp förut, och man glömmer snabbt det jobbiga och minns bara det som var sött och roligt!

Men hon är fantastisk ändå, självklart!



Charlie smög sig upp på Attis filt. Attis sov räv, inte helt nöjd med sällskapet..











Kommentarer
Postat av: Annika

Tycker Attis ser ut som hon suckar ibland på bilderna..kommer du nu igen ser det ut som hon tänker..fina bilder..Lycka till nu hemmapappan:)

2011-06-28 @ 01:57:11
Postat av: Niclas

Ja, hon ignorerar den lille rätt mycket! Tack =)

2011-06-28 @ 23:48:21
URL: http://nilsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0