Det ver det hele..



I fredags damp det ner ett vikt A4-papper, internetleverantörer skulle dra in något nytt bredband i min lägenhet redan på tisdag.
Idag ringde jag upp och sa att dom fick komma efter klockan 15 då jag slutar jobba då och har hund.
Hans svar: "Nej, det blir svårt, det går inte".
Jag gjorde i huvuder snabbt upp en plan B för att låna ut Attis på tisdagen, men ville såklart pressa honom till hur han hade tänkt lösa situationen.
"Det står på pappret att ni ska hålla på mellan 07:30-16.30, så ta mig sist". "Njaeee, vi har bara ett verktyg. Och så länge håller vi inte på, det är feltryck".
Ett verktyg, ok, helt obegripligt för mig naturligtvis vad det var för verktyg.
Dessutom feltryck, och lämna det i brevlådan på fredag eftermiddag och ta för givet att folk ska lösa hundvakt till tisdag.
Hans idé var att jag skulle stänga in min hund på toan under dagen. Det kom naturligtvis inte på fråga. Han frågade även vad det var för hund och om den var farlig eller om dom kunde gå in trots att hunden var hemma. Kommer naturligtvis inte heller på fråga.
Efter en stund, så slutade jag "hålla på" och sa att jag skulle se till att lösa det, och om inte så skulle jag sätta en lapp på dörren, och han sa att det lät bra och att om inte annat så fick jag höra av mig så skulle vi dra in internet nån annan dag.
Så, det gick alltså..
Attis sover hos hundvakten inatt, hämtar hem henne imorgon, första gången på en evighet jag inte har hund hemma!


Jag har fått nån slags låsning i ryggen, stel som en pinne och äter ipren som det vore godis. Skönt, nej.


Örebro möter Västerås borta idag. Örebro leder just nu med 2-1!


Här är ett par gamla bilder från när jag varit i Västerås och sett örebro spela:
Seriematch 2002


Träningsmatch borta 2002


Örebro möter Västerås borta en fredag kl. 19. När är det lämpligt att ankomma till Västerås? Runt lunch, korrekt. Klassisk resa.


---------------------------------------------

Idag fyller även Klatten år! Vi är från samma by, och har känt varandra i över 20 år!
Grattis, Klatt!

Klatt i grönt, jag bakre raden i grå luvjacka under den sjuka sjuka texten "lev din dag som om den vore din sista". Kul motto för ett gäng ungdomar på någon slags utbildningsläger mot alkohol. Herregud, vore den min sista dag skulle jag knappast spendera den på hjärntvättarläger mot alko.
Bild från -93 kanske?


Fotbollsläger i skåne -91? Jag i vit t-shirt till vänster och Klatt i röd.

Lite senare..


Kommentarer
Postat av: Klatten

Ja tack!

2012-01-23 @ 22:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0