Det är Sverige

Halloj
 
Har inte haft den tid det tar att blogga på, för mig, rekordlänge, nu. Det har varit för mycket att göra helt enkellt och jag har inte velat hasta ur mig nånting med vänster hand för sakens skull.
Det mesta är positivt, till 99% måste jag säga. Det "rullar på" och oerhört mycket är bra, energigivande och härligt. Att omge sig och umgås med positiva och glada människor måste förlänga livet med 10 år!
 
Den sista 1% som är negativ, och som igentligen är "100%" är att min älskade hund och familjemedlem Atletico - Attis, inte längre är bland oss. Hon avlivades den 4/10 2012, 1 månad innan hon skulle ha fylltt 11 år. Saknad och sörjd av mig och många med mig. Har fått samtal, sms och mail från massor av människor och är tacksam för det! Om man så en endaste gång träffade Attis så vet man att hon inte bara var en vanlig hund, hon var verkligen någonting extra.
Men jag ska inte ta upp henne som ett ämne i förbifarten, hon ska naturligtvis få ett helt eget inlägg- den uppmärksamheten hade hon ÄLSKAT!
Men i.o.m att jag inte skrivit om henne så har jag inte heller velat skriva om nånting annat innan. Men nu är det gjort! Men hennes inlägg skulle jag gissa tar 4-5 timmar att skriva och den tiden har jag inte haft. (att lägga upp ett inlägg efter en hockeymatch tar ca 2-3 timmar (gå igenom 200 bilder, välja ut, krympa bilder, osv)
 
Men jag ska försöka ta mig tid den närmste veckan och skriva och lägga upp bilder i ett inlägg om henne!
 
Under tiden kan ni lyssna på en av dom bästa svenska låtar som släppts på senare år, ett av mina favoritband Mando Diao som tonsatt en frödingdikt som "är" Sverige , strövtåg i hembygden:
 
 

Kommentarer
Postat av: Teresia

Ser fram emot ett helt inlägg bara om Attis..det hade hon verkligen gillat..att få stå en stund i centrum ;)

2012-11-01 @ 02:16:53
URL: http://www.teresia87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0