Örebro hockey - AIK

Örebro hockeys första träningsmatch för säsongen, och det mot elitseriekonkurenten AIK i Behrn arena.
Spelarna presenterades, och matchen drog igång. Mycket folk, drygt 3100, trots att ÖSK samtidigt mötte Jönköping Södra på Behrn arena fotboll inför drygt 5000 åskådare.
 
Matchen var trevlig, men det är ju vad det är med årets första träningsmatch, puckar som for och skridskoskär som skar fel. Men trevlig match och Örebro vann med 4-2!
Och inte minst, dom nya tröjorna användes! Supportrar hade fått designat och skicka in egna förslag, och jag måste säga att det blev riktigt bra! Mer svart än tidigare, och jag som minns mitt kära ÖIK fick nästan en Flashback från 90-talet. Underbart. Jag hade gärna önskat att damaskerna även dom fick en svart rand.
Såhär såg ÖIK-tröjorna ut 1997 och 1995:
Liknande band runt armarna och en färgad del över axlarna, och svart band runt armarna. Mycket snyggt.
 
 
 
Jag gillar att husen vid Behrn arena har rätt färger. Fahlander som byggt, färgen är naturligtvis ingen slump.
 
Fulla pubar i närheten av arenan innan match
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0