Semesterbilder

Har nåt strul med internet som retar gallfeber på mig, har inte kunnat lägga upp bilder på några dagar, så här kommer alla på ett bräde istället.
 
Har spenderat nån dag i Arboga, en korthelg i härliga Motala och så. Har hittills haft en väldigt bra semester, har varit runt lite och varit hemma och träffat vänner.
Har haft det väldigt bra på mina utflykter, tycker alltid jag har lätt att få kontakt med människor, även om jag bara frågar om var man äter byns bästa lunch eller vad man kan hitta på på kvällen har folk varit väldigt trevliga och hjälpsamma. Jag är ju ingen idiot, jag har ju naturligtvis bara frågat folk som sett trevliga och hjälpsamma ut, men ändå.
Exempelvis ringde receptionisten på hotellet i Motala dagen jag skulle åka hem och kollade så jag var vaken och inte somnat om. Bara en sån sak!
 
Arboga
 
 
En elektronikbutik av det gamla slaget, sålde bla VHS-spelare!
 
Arboga-ån med restaurang Ågården till höger där jag åt en god lunch. Jag älskar ställen som anstränger sig och inte bara gör grejer på slentrian.
 
Torp vid ån
 
 
 
 
 
 
 
 

Jag har ju varit i rätt många mindre städer, slår nästan aldrig fel att det finaste eller på annat sätt anmärkningsvärda husen i centrum tillhör odd fellow eller liknande rörelser.
 
 
 
 
 
Jag gillar stadshotell!
 
 
 
 
 
 
 
Coop/konsum i Arboga
 
En gammal brandstation antar jag efter att tittat på portarna
 
 
 
Motala
 
 
 
 
 
 
Hotellet hade marint tema, ganska kul! Mässing, runda saker och lampor med skydd över
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Åt både lunch med och middag på Levins matsalar . Mycket bra! Är ju alltid ett gissel på resande fot att äta, man vill inte bli sjuk och inte äta på nån "turistfälla" med isbergssallat i Caesarsalladen och rydbergs burk-skagen på toasten. På Levins var det bra, rekommenderas!
 
På kvällen gick jag på rockbar, lyssnade på ett band som heter Down of silence, helt ok! Schysst ställe, det där.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Fota en trummins, omöjligt. Publik, uppsträckta nävar, sångare och annat i vägen.. blev inte bättre än såhär.
 
 
 
 

Det svenska i att gå till en korvvagn på natten. Men det var nån slags thai-vagn det där.
 
ÖREBRO!
 
Jag tog mig upp på taket på Vågen galleria, tänkte att jag kanske kunde fota någonting där uppifrån.
Det här var väldigt tidigt i söndags morse, och av en slump satt det en kille lutad mot väggen där, trasiga jeans, bar överkropp och solglasögon. Jag såg direkt att det kunde bli en bra bild, han såg mig men brydde sig inte, och vad skulle han göra, varken han eller jag fick ju vara där uppe.
Tycker det är tydligt på bilderna att dom svartvita är bättre, då ser man miljön och honom, med färg är det lätt att tänka "åh, vilken fin himmel!" det blir för mycket som stör med färg tycker jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Schlutt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0