Lördag 05.35

 
Lite bilder från studenten här i Örebro förra veckan:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag vaknade jag kl 05.35, klarvaken. När jag jobbar går jag upp kl 05.30 och då är jag trött och har  inga problem att somna om och sova 3 timmar till. Men när jag är ledig, icke!
Pigg som jag var gick jag upp och tog en lång morgonpromenad, runt 2.5 timme. Med kameran över stan, bort på söder, tillbaka över drottninggatan ut på norr för att handla bröd på malins hembageri ! Mycket bra start på dagen, sen hem för dusch och frukost, sen blev det ca 2 timmar på stan igen, handlade nya äggkoppar, ointressant.

 
Varje morgon spolas dammen på järntorget rent.
 
 
 
 
 
open art
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stallbacken
 
Dom vita linjer som finns på alla gator i centrala Örebro är för att synskadade ska ha ett riktmärke att gå efter när dom är ute och går. Fantastiskt bra tycker jag.
 
 
 
Blomsterhandel på Stortorget
 
Jag tycker att loggor och företagsnamn är oerhört intressant och imponeras och förfasas ofta över dom. Tacobar, mycket bra, stora/lilla Örebro likaså.
 
 
 
 
 
 
 
Jag hoppade till när jag såg den här pingvinen, inte beredd på att möta en sån!
 
 
 
 
 
 
 
Praktiskt, en luggklippning och resa till Irak under ett och samma besökj!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hund som tycks fått egen staty
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0