Det ljuva i att inte göra nånting alls

 
Jag älskar frihet. Att vakna utav mig själv utan att nån ringer eller att en väckarklocka larmar, och att sen bestämma helt över min lediga dag utan att behöva ta hänsyn till nån eller nåt - det är frihet.
 
Jag låg och drog mig i sängen nån timme och lät mig vakna till sakta och borstade sen tänderna, sköljde ansiktet och tog  en morgonpromenad, sen hem och duschade och åt frukost. När jag har tid gör jag sånt här långsamt, jag fixar och donar med kaffebryggaren, plockar fram skinka/ost/gurka och låter saker och ting ta sin tid.
När jag jobbar är det full fart på morgnarna och det är därför jag älskar att ta det lugnt på morgonen när jag är ledig. Det är för mig oerhört viktigt.
När folk frågar vad jag gjort en dag och jag svarar att jag inte gjort nånting kan folk tycka att det var ju bortkastad tid, men för mig är att göra ingenting en syssla. Att bara vara hemma, laga lunch, ta en promenad, läsa nåt tycker jag kan vara fantastiskt. Fler människor skulle prova på att ta sig tid att inte göra någonting alls.
 
Kvinna och staty på Järntorget
 
"Ey, Toni,,"
 
 
 
 
 
 
Lagerbjelke utanför Harrys
 
 
Cyklist ber förbipasserande kvinna att fota honom utanför Örebro slott
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0