Färjan - bilder

Så!

Tillbaka från kryssningen med Cinderella!


Det var en trevlig tripp, men gick ganska fort vilket kanske inte var så konstigt då det var en 24-timmarsresa..

Resan började med att jag och Glenn tog bussen från fredsgatan. Busschauffören gjorde klart för alla att det var förbjudet att dricka alkohol ombord på bussen då det var sååå mycket problem förut.
Det satt redan ett riktigt inavlat bondgäng från nån avbefolkad värmländsk lantort på bussen.. riktiga bönder som uppförde sig som en obs-klass från ett högstadie - skräniga, vulgära, ett par bokstavsdiagnoser och en förkärlek till att inmundiga alkohol redan innan lunch. Undrar hur såna människor lever?
Hur känner dom sig dagen efter när dom vaknar upp ensamma i sin 90-säng och tittar på sin spartanskt inredda 30 kvm lägenhet och tanken på att det snart är måndag och dags att ta bockstyrecykeln ner till det nedläggningshotade bruket igen? Ångesten sopar dom bort med en micrad Findus jultallrik och en rumsljummen lidl-folköl framför den genom sms-lån bekostade platt-tvn. Vill dom inget mer?
Det här är människor som i val röstar efter hur mycket sprit och öl dom olika partierna tycker att man ska få hämta hem från Tyskland. Sådana människor borde EJ få rösta. Det här är människor som tycker att danskar är ett "härligt folk" som dricker starksprit redan till smörebrödet vid lunch och fortfarande tillåter rökning inne i köpcentrum, sjukhus och dagis.
"-Tänk att hämta Timmie och Melissa från dagis med en hof i ena näven och en filterfri John Silver i den andra, det är frihet det!" brukar dom skråla runt 01:00-tiden fredag och lördag utanför pizzeria Pim-Pim innan dom vinglar hemåt i sina snedslitna träskor.


Skitsamma, vi kom till färjeterminalen och träffade Emmelie och Michaela, och hade problem med att veta vilket port vi skulle kliva på färjan genom. Ingen som jobbade där visste heller. Otroligt.
Men på kom vi, och hittade våra små hytter. Lite uppfräschning och sen förbi taxfreen och sen blev det ut att äta, tillbaks till hytten för att festa och sen utgång. Var roligt! Melody club spelade, helt ok. Mycket folk och så.
Dagen efter sov jag och Michaela så länge att frukosten missades, så vi fick köpa varsin baguette i ett café på båten. Mackan var så torr så den gick inte att äta. Men kaffet smakade bra. Vi snurrade runt lite på båten och gick sen till hytten och packade klart det sista.
Sen for vi med samma buss hem till Örebro igen.
Samma pöbel på bussen, nu utrustade med alkohol. You do the math, att det inte blev slagsmål på bussen är nästan märkligt.
Vi stannade mitt i skogen vid ett wärdshus av något slag och jag fick slänga i mig min hamburgertallrik för att hinna. Var ju hungrig efter att bara ätit en burgare, lite ost och skinka och en rejäl mängd godis på båten.

Men hemresan gick bra, jag och Michaela gick till jinjin på kvällen och köpte med oss mat hem, och sov riktigt gott sen.


Lyft aldrig på lakanet i hyttens säng. Usch..


Jodå, vi såg lite personal från "färjan".


Många många olika orginal på båten. I vänthallen så tyckte jag att det mer såg ut som ett gäng arbetare som skulle ut och skotta snö än några som skulle ut och roa sig.


Två saker som gjorde mig lite extra glad var att när M tappade bort sin handväska så hade någon tagit hand om den och lämnat in den med värdesaker och allt i receptionen. Och en kille frågade om jag behövde hjälp med min rullväska. Snällt.


Nu ska jag snart till jobbet..


Ha det.


Hytten





Ordning & reda!







Emmelie

Michaela





På ett wärdshus nånstans..



Jinjin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0