Trasig dvd-skiva - betongborrning II - ledig

Igår kväll skulle jag och M titta ägna oss åt filmtitteri, men medans vi höll på med pizzorna försökte jag förbereda dvd-filmen, ställa in språk, spola förbi reklamen, osv.
Men jag fick det inte att fungera, filmen var helt repig. Fick kolla på senaste avsnittet av färjan som jag spelat in istället. Fungerade det också. Ringde maxin idag och sa som det var, ska in och byta film senare idag.

I morse runt 07:30-tiden drog bygg-asen igång och borrade betong. I lägenheten ovanför mig!!
Det var ju flera veckor sedan dom borrade här, min lägenhet ska exempelvis vara klar idag, så varför borrar dom betong i min trapp, undrade jag. Ett jävla liv var det, omöjligt att sova.

När jag senare gick ner i källartoan så träffade jag på en av byggarna och frågade vad dom sysslade med. Han svarade att det blivit fel i två av lägenheterna i min trapp och att dom därför var tvugna att riva upp allt igen. Herregud!
Lär ju fördröja de drabbade hyresgästernas renovering med flera veckor! Tur att det inte var fel i min lägenhet i.a.f.. "helllre du än jag" gäller sannerligen i såna gär situationer.


Angående att min lägenhet ska varra klar idag så får jag nog ställa in mig på att så inte blir fallet, idag har dom varit här 3 minuter och satt igen ett rör. Toa, handfat, badkar, badrumsskåp och liknande är fortfarande helt omonterade. Och byggarna slutar om 40 minuter. Har fått intrycket att byggare helst inte jobbar över..

Eftersom jag är ledig idag så blir det dom vanliga ledighetssysslorna idag: tvätta, handla, städa. Ska också spela en hel del har jag tänkt mig!



Pizza

Köttfärssås, lök, skinka, jalapenos, champinjoner & salsa

M hade lök, skinka, champinjoner, curry & banan på sin..

Dagens frukost. Köpte grovt bröd  också för en gång skull. Hon i bageriet frågade om jag verkligen vågade testa nåt nytt bröd istället för smörebröd och boule-frallor som jag brukar köpa. Jag tuffade mig och sa att nästa vecka så kanske jag till och med vågar mig på ankarstockar, fruktlimpor och andra limp-liknade bröd dom saluför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0