Halsfluss? - förkylning?

Så, nu har jag pratat med nån läkare på op.vårdcentral. Hon började med att kolla så att uppgifterna stämde, adress och så.
Hon sa att jag var bokförd på Adolfsbergs vårdcentral. Jag flyttade ju därifrån när jag var 18, så jag hade tydligen inte varit i kontakt med sjukvården på minst 8 år sa hon :O

Vi gick telefonledes igenom vad det var för fel på mig, och jag tror att det är Streptokocker jag fått, dvs halsfluss, jag hade det ofta som liten och opererade därför bort halsmandlarna, men lite av dom finns ju kvar.
Men hon bjäbbade emot och sa att jag förmodligen bara var förkyld och att jag skulle vila några dagar och ta en alvedon om jag tyckte att det hjälpte! Verkade mest som hon inte ville att jag skulle komma och bli ordentligt undersökt =/

Hoppas hon får halsfluss så kan hon alvedona sig bäst hon vill =/

Just ja, när byggarna kom i morse så öppnade jag och dom stod kvar och tvekade i hallen. "-Hunden är inte hemma, det är bara att ni kliver på" sa jag. Men dom sa att jag var tvungen att tömma hela hallen på grejer och bad mig skynda på och haltade sen iväg ner för trappen (för att dricka kaffe och äta vetelängd?).
Hade dom informerat mig innan att jag var tvungen att röja hallen så hade jag förstått att dom blev sura att jag inte gjort det, men det hade jag inte fått nån info om. När dom dessutom säger åt mig i min egen lägenhet att skynda så får det motsatt effekt. Jag sölade så mycket jag kunde, var det bråttom så kunde dom gott hjälpt till. Men dom var borta typ 2 timmar så jag hann tömma hallen själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0