Jobba - Inflyttning- och födelsedagsfest

Achtung!


Uppklivning, avfärd i skitväder till arbetet. Jag, Björn och Praktikant-Tomas jobbade.


Kotlettred med potatisgratäng och rödvinssås samt fiskgryta med skaldjur och örter var "dagens". Gott.


Jag hade ju Praktikant-Tomas till hjälp i köket, han går nåt data-inriktat på gymnasiet men ville göra sin praktik hos oss i köket. Mycket duktig faktiskt!

Jobbade, snackade med Jocke på jobbet som är ihop med servitrisen Sofie, och dom skulle ha födelsedagsfest/inflyttningsfest idag.
Så jag ska dit, ska bli skitroligt, är verkligen laddad! Kommer mycket folk, tydligen mycket krogmencher, så =)



Jobbade klart, for till bolaget, hem, ner i källaren för dusch. och nu sitter jag framför datorn, ska strax åka till Jocke!


Är ledig hela helgen!

Frukost!

Björn gör rent och byter olja på fritöserna

Jag inne i slutklämmen på den 46 minuter långa humormonologen "tre rävar" från 1946!

Fika





Malin

Lunch!

Björn och Ellinor

Jocke hjälper till i köket

Praktikant-Tomas bryner 20 kilo köttfärs till köttfärssås

Eftermiddagsfika


Min kyl. Ingen mat..

Men massa ägg :S

Kommentarer
Postat av: Klatten

ang. sista bilden, och nästan slut på senap också ser jag!

Vad är det i dom där hinkarna av "industri storlek" nederst i kylen?? Snott från jobbet?

2008-10-31 @ 20:17:20
Postat av: N

Ja, i princcip slut på senap, skarpt iaktaget Klatten!

I burkarna är det lingon- och jordgubbssylt! Tunnorna med sylt på jobbet är bra mycket större :D Kan inte du köpa loss en 25-kilos mjölsäck från ditt jobb, att ha ståendes i ditt kök klatten? Skulle ju onekligen vara lite lustigt! "-jag gillar att baka, så de.."

2008-11-01 @ 18:32:13
URL: http://nilsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0