Jobba - marängsviss - spela!

A, tja!


Somnade rätt sent inatt, klockan var nog närmare 03:00. Väckarklockan tjöt som en siren 07:15 och då var det bara att hoppa upp, daska lite vatten i ansiktet och bege sig.
Mötte en hantverkarusling i trappen, "in your face, dräng, mig hann du inte väcka, inte idag!"  tänkte jag när jag morsade på honom..

Det var rätt mycket att göra på jobbet, gick bra och hade trevligt.

Smsade lite med T, och beslutade att hon, jag och hennes lillasyster Jasmine skulle ses och äta..marängsviss!
Jag åkte från jobbet, tog en snabb burgare på max, och handlade sen på maxi och for hem och mötte T&J.
Glass, vispad grädde, banan, chokladsås. We kinda like it!
Jag drack kaffe och dom andra cola till. Jäklar vad sött det var! När jag var liten valp så älskade jag det, hade aldrig tårta när jag hade kalas, nop, marängsviss!

Kändes i alla fall härligt politiskt inkorrekt att, i svält-dig-själv-tider som det är, att äta det - och som vi sa i sockerruset, dör hellre av att sätta en maräng i halsen än en bit purjolök.


Samtal när jag, KP, Björn och praktikaten åt lunch idag på jobbet:

KP: "-Björn tog fisk till lunch idag, han sa att man blir smart av det.."
Jag: "-Björn, ta dig en portion till, hehe.."
Björn: "-Skitkul.."


Resten av kvällen så ska jag spela, och spela in bonde söker fru (och tydligen är det en killbonde som söker en stallpojke med också), tänkte nämligen spela nu, och kolla på det sen. Kollar inte för att jag bryr mig om hurvida grisbonden Sven blir kär i hästintresserade Anne, utan njuter mer av skämmiga situationer, när folk gör bort sig och liknande, om ni förstår.


Frukost på jobbet, krävs ju lite startgas i form av kaffe för att få igång det gamla dieselaggregatet, som vi brukar säga..

Steka potatis, som betades igår

Dialog mellan lunchservisen och mig:
"-Vad tar vi för en räkomelette?"
"-Vad står det i menyn att den kostar?"
"-Vi har inte det på menyn.."
"-Nej, precis.."

På bilden gör jag iaf en "rekomelette"

Kp gör nån slags sallad

KP fotade min mage :O

Lunch!

Rulla viltfärsbiff

Som barn.. =)



T lägger iordning marängsvissen



Vi fick nåt i blicken när vi såg svissen



Efter:

Blev lite över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0