Litet göteborgsupdate!

Tja!

Först kvällen kvällen i GBG avklarad! Tågresan gick bra, konduktörskan charmade jag så hon ägnade ingen större uppmärksamhet åt biljetten =)
I vår kupé satt en "kändis" som vi kände igen, men inte kunde placera. Tjuvtog en bild på honom!


Efter att vi kommit fram till rikets andra stad så gick vi till bolaget och sen till hotell rubinen och checkade in hos den trevliga receptionspersonalen och gick sen upp på våra rum där en liten vip-korg såklart väntade.


Vi duschade och gick sen ner till hotellets restaurangdel där vi åt en minst sagt torftlig "buffe"
Sugna på utgång som vi var så frågade vi lite olika infödningar om var stans bästa utgång fanns att tillgå, men blev bara hänvisade till "avenyn". En skön göteborgare blev till sist vår räddning och gav oss några tips om vart vi skulle ha roligt.

Vi drog ut och hade en bra kväll! Blev nekad på några ställen pga Glenns ålder och att jag hade luvtröja - tydligen bara huliganer som har det här :O
Bilder kommer förhoppningsvis upp på söndag!


Jag vaknade rätt tidigt dagen efter (idag alltså) och gick en morgonpromenad på avenyn. Sen till hotellet där jag åt en skön frukost, och strax innan jag var klar så behagade Glenn dyka upp.


Jag pratade med Larch och mötte sedan han och hans trevliga sambo (första gången jag träffade henne) för en fika i nordstan.
Efter det så gick jag och Glenn i flera timmar och kollade in olika turistfällor, åt nån kinabuffé och tog en öl för 35:- på en klockren kinakrog med pling-plingmusik, porslinskrukor, drakar och en magerlagd kinapojke i "standardfrisyr".


Ikväll blir det utgång, när och vart har jag ingen aning om :D


Fullskalig bildextra förhoppningsvis på söndag, som sagt =)


Eventuella stavfel beror på Glenns konstiga tangentbord :p


Nu ska jag ta en hof!


Ha det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0