Rynningeviken + frukost + T = Trevligt

Hej!


Jag vaknade av att det ringde på dörren, "förbannade byggarbetare" tänkte jag, eftersom jag ska få lägenheten rustad och jag trodde att det var dom som kom, och försökte somna om. Men då jag tyckte att det lät som dom började skramla med nycklar och drog då på mig morgonrocken och gick och öppnade. Där var Teresia! Hon hade varit och köpt frukostbröd på mitt favoritbageri.
Vi åt frukost, och sen drog vi på "äventyr" neråt Rynningeviken.

Vi tog 4-hjulingen dit och åkte på grusvägar i kohagar. Plötsligt stod en from ko på vägen och längre än så ville inte "äventyraren T", utan hon blev rädd och ville vända, men jag körde förbi den och sen vidare så långt vi kunde.

Tittade på lite kor, sen fick T köra tillbaka till hjälmarens strandkant, där vi fotade lite, matade en anka och pratade.
Rätt var det var så kom en hund förbi. Han bar på en sten.. kan inte vara så gott.

Det var trevligt nere vid Rynningeviken, rätt fint och kul att åka bland kossor. Min hjuling behöver dock spolas av, sitter koskit på däck och skärmar..

Vi åkte sen till ica maxi, T handlade och vi åt korv med bröd i vanlig ordning.

Träffade Danne och Matte utanför maxi, trevligt!


Thats it för now!


Dags att spela!


Frukost

Kor


Den "farliga" kon..


Rynningeviken

Husbonn!

T!


Stor fågel, ser liten ut..

Koskit

Vi fruktade inte!

Uppehöll oss extra länge i farozonen t.o.m!

Alla kor nonchade oss, men den här stirrade hela tiden


T kör hjuling!



Rynningeviken


Vi hade skoj!

ATV!

"Hmm"

Min ena ring

Hunden med stenen..

Ankmatning


Korv med läsk

Poliskontroll: Dom stannade en långtradare, varpå efterföljande bilar inte kör om, utan ställer sig i kö för att bli kontrollerade. He-re-gud. Muppar. Gå till kanten på polismans tecken, annars kör förbi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0