ÖSK, Kalmar FF, Bamboo, spaghettisnurrning kring gaffel - och bilder

Tillbaka på jobbet.
Startade veckan med att i tisdags gå ett friskt 08:00-22:30-pass med fullbokad restaurang på kvällen.. tog liten sovmorgon idag och kom in vid 10 med förhoppning att komma hem i tid (16), men fick likt förbannat stanna kvar längre.. Jobbade med en karl vid namn Kaj igår.
Kaj (namnet då, inte karl'n) får mig naturligtvis att tänkte på joddla med Siv och deras "hit" Kaj är gay http://www.youtube.com/watch?v=EcXkowr6em4&feature=channel_page svängig låt


I söndags, iaf, så var jag och Mickan och åt på bamboo på stortorget, vi hade en sån där biljett från restaurangchansen så vi åt 2 för 1. Snyggt. Det var rätt gott faktiskt.


I måndags så var vi på fotboll, ÖSK VS BK Häcken från Göteborg. SportKlubben förlorade med 3-1. Skit.
Träffade farfar där. Farfar har spelat i Kalmar FF och alltid smyghållit på dom, men när dom gick upp i Allsvenskan 2001(?) så beställde han en Kalmar FF-keps som han sen stod med på ÖSK-matcherna. Mallig, Kalmar var tillbaka!
Samma år som dock gick upp åkte dom ner i superettan igen. Farfar surnade till och visade sitt missnöje genom att medelst posten skicka tillbaka kepsen till Kalmars kansli. Mycket roligt!


Låttips: Mando Diao, från Borlänge (tror jag?) http://www.youtube.com/watch?v=TfaGLRHATJU

Bamboo förra veckan

Vårrulle med någon slags söt coleslaw?



Vi rensade ut lite garderober. Hittade en gammal Adidasjacka! Trasig och sliten, men älskade den då det begav sig.

Mickan har ungefär 60 par skor. Här är bara några av dom..

Käkade schnitzel (igen)l i fredags!

Söndag, tung kebabrulle från Diana. Var inte särskilt god, helt vattning sås

Måndag!

Nya läktaren tar form

Publikinsläpp

Snygg flagga på läktaren

Mickans första allsvenska match! Själv har jag gått sen 1994 mer eller mindre ofta.



Mycket folk på läktaren

Häckens klack (längst ner till höger på läktaren) tänkte inte upp lika mycket som Black Army senast

Käkade pasta med kräftstjärtar och sambal oelek nån dag, Mickan lagade. Till det tagliatelle.
När jag var liten sa man "bandpasta". "Bandpasta", spaghetti eller makaroner var väl det som fanns..
Jag fick inte äta spaghetti med kniv och gaffel för att skära och sen äta maten när jag var barn, nej, jag var tvungen att rulla spaghettin runt en gaffel som om jag vore nån jävla italienare! Märkligt. nästa dag gick det minsann bra att äta den hårt stekta falukorven och dom stuvade makaronerna med kniv och gaffel! Naturligtvis var det ett sätt att lära mig bordsskick och ett visst hyffs och jag är glad att jag tvingades göra det.
Men sedan dess äter jag alltid pasta med gaffel och sked, skulle aldrig göra på något annat sätt. Det kräver en viss snitts och koncentration, inte alla som klarar av det.

Igår kokade jag 45 kg köttfärssås på jobbet. Idag kokade jag ett par portioner hemmavid till mig och Mickan.. Mycket svarpeppar från kvarn. Använder muttis krossade tomater, tycker deras tomatprodukter är riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0