Plock, skärbräda, falun gong, Saigon, osv


Lagade carbonara

Riktigt gott!

Attis åt överbliven sallad, liggandes

Kom på ett sätt att skona min skärbrädas kanter mot att stå i fukt när man diskat den, genom att sätta fötter på den så den kom upp en bit

Korkad som jag var så råkade jag köpa "fötter" som hade rundade kanter, så brädan välte ju istället för att stå stabilt..

Snabbtinade räkor, strödde lite salt på dom så dom tinade snabbare



Räkor, biff, kroärtskocka, aioli, toast, potatissallad, kroketter, wok, sjukt gott med plocktallrik!

Ben & Jerrys sen, cockie dough - måste ju vara den godaste?!!

Idag blev det en tur på stan.

Falun gong stod och.. mediterierade och försökte få mig att skriva på för "mänskliga rättigheter".
Men jag var inte intresserad. Urlakade ord, ord som används i fel sammanhang: "mänskliga rättigheter", fortsätter med "kränkt", "diskriminerad", rent slentrianmässigt så slår jag dövörat till när jag läser om folk som känt sig åsidosatt och snabbt harlar fram den lilla parlören för att hitta ett tillräckligt kraftfullt uttryck: "-Va, är mjukglassen slut? diskriminerin, rasism, hets mot folkgrupp, inte 6 miljoner till, vi borde lärt oss av historien!!"  Vad falls?
"Sparkar på den som redan ligger" känns som ett typiskt sosse-uttryck och är inget man ska ta på allvar. Det handlar allt som oftast om rena bagateller, ofta har nån känt sig kränkt och diskriminerad och snabbt rusar en ful politiker fram och ska plocka populistiska poäng genom att anklaga den andra sidan (Sahlin VS Reinfeldt) för att just sparka på den som redan ligger.
Här skulle jag kunna langa fram ett koppel länkar som stödjer det jag skriver, men ork' int'.
For iväg lite..




Onödig pryl? Nagelsax för att ha i bältet/nyckelknippan. Kanske käckt tillsammans med snusdosehållaren, mobilhållaren, solglasögonhållaren, kamerahållaren, sov osv :D





Tuffast

Take away från saigon, 49:- sjukt värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0