Dag 5 Jönköping - Gränna!


Körde från Jönköping till Gränna, ca 5 mil, i lite duggregn och väldigt fuktigt luft, dimman låg tät.
Lite problem och hitta ut från stan utan att köra via motorvägen.
På vägen skulle vi dessutom till biltema. Hittade det inte så jag körde till en fruktbutik. Jag hade jeans och t-shirt. Frågade fruktturken om var biltema låg. Han var vänlig och berättade hur jag skulle köra.
När jag gjorde mig klar för att åka frågade han vart jag kört ifrån. Örebro svarade jag. Han var tyst 3 sekunder och sa sen "i t-shirt?". Mycket roligt!

Körningen gick bra, men man såg inte så mycket bredvid vägarna då dimman låg blöttung.
Kom fram till Gränna, vi hade bokat rum på Grännagården. Ett stort hus inne i byn.
Såg helt okey ut och rummet var okey.
Gjorde som vi brukar, knallade runt på stan handlade små polkagrisar, tog lunch, och sen ner till hamnen för lite mellis - öl och dela på 1 pizza. Var grått väder, är säkert jättemysigt där annars.
Timoteitjejerna svassade runt där, och Kalle Moraeus repade, dom skulle spela i hamnen på kvällen - uj uj uj!


På kvällen käkade vi på hotellet - bättre än jag trodde att det skulle vara faktiskt. Dagen efter var det frukost och avfärd.

Gränna var en trevlig ort. Byggt på en bergsslutninging, kan tänka mig att människorna som bor där har sveriges mest vältränade vader!

Mot Vadstena!



Vättern och långt i bakgrunden syns Jönköping



Framme vid Grännagården

Rummet. Lutade rejält.

Dimman täcker bergen

Huvudgatan

Kollade när dom gjorde polkagrisar

50-talsfik. Snarare orustat..

Hamnen, utanför Pir kro











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0