Wongs!

Vi var ju på Wongs igår och åt. Det var ett tag sedan sist ( http://nilsis.blogg.se/2009/august/tre-kronor.html).
Söndag och alla hjärtans dag. Vi tog 7 smaker av asien, vilket består av 3 förrätter och 4 varmrätter, en slags avsmakningsmeny. Maten smakade bra, troligtvist bästa "kinakrogen" i Örebro.

Men det finns lite småsaker dom kan slipa på, och som säkert kommer bli bättre, exempelvis att plocka bort vinglaset (och kanske det tillhörande vattenglaset?) när en i sällskapet inte dricker vin. Vi satt vid ett litet bord, och med ölflaska, ölglas, vattenglas, vinglas, colaglas (jag gillar inte öl eller vin till maten) bara på min sida så blev det meget trångt. Onödigt att det då står ett vinglas på bordet genom halva måltiden då.

Dessutom kom servitören lite för nära, jag fick ingen ögonkontakt med honom pga att när jag satt ner på stolen så stod han precis bredvid mig och jag skulle få vrida nacken ur led för att titta upp på honom. Men annars var servicen bra, lagom trevliga, gillar inte när dom är fjäsktrevliga.

Maten var mycket bra, kanske inte lika gott som senast, men helt klart ok! Men dom gör som flera asiatrestauranger i stan, tappar upp läsken ur pet-flaskor vilket känns B.
Dessutom är jag lite skeptiskt till att använda isberg och lollo rosso, rå grön paprika som garnityr. Rå grön paprika smakar ju jäkligt otillagad och omogen. Kycklingspettet med jordnötssås var gott, men inget speciellt.

Ett pensionärsgäng satt i matsalen där en av tanterna blev lite salongsberusad och skrattade lite för högt och lite för länge, högljudda "ÅHH!" när maten och in, och flamsade om att få den 50 år yngre servitörens nummer, kul!

En idiot snöt sig i matsalen när han satt och åt. Jävla slödder. Gå på toa och gör det, folk tappar ju aptiten!

Bilderna från igår blev dåliga som ni ser, ville inte använda blixt.

På onsdag ska vi käka "kina" igen. Just China på järnvägsgatan, men då take away!

Nu blir det att åka till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0