Dagsutflykt till Arboga. Bildextra!

Sådärja!

Idag for jag och sambon till Arboga, denna lilla ort i Västmanland känd för att det fanns ett militärt överskottslager där på 90-talet med ett flygplan utanför. I arboga finns även arbetslöshet, en kanal och, visade det sig idag, raggare! Hela stan myllrade av raggare i sina bilar och västar vissa stapplade runt på torget i sina stävlar och såg bra luggslitna ut. Något slags "meet" tydligen. Men det var fina bilar och motorcyklar!

Jag tog min yamaha giggle och Mickan sin PGO dit, en riktigt härlig resa och en dagsövning inför vår semester på nämnda fordon - Vättern runt! 

Tog massa bilder!





Ditvägen

Sydstatsflagga på vischan

Riktigt bra vägar dit och hem!





"Vänliga västmanland" Skönt att slippa från elaka Örebro ett tag.

Svängde av vid en skylt där det skulle finnas Info. Det här är vad som mötte oss.

Gamla nalles utanför Arboga. Klassiskt ställe med mat och motell som hade sin storhetstid innan motorvägen byggdes (om?), "alla" åt där som hade vägarna förbi. Men med nya dragningen av vägen så försvann kundflödet och Nalles är numer stängt och höga staket omgärdar området. Här greps även Ioan Ursut nån gång på 90-talet.
Ion var en mördare och sköt i Sverige bland annat ned en polis och gjorde några rymlingar ( Hall, Kumla och Norrköping). Feån Kumla rymde han med Marten Imandi. Jag minns rymningen faktiskt.

Alternativ infart till arboga. Det rymms bara 1 bil åt gången tydligen, så ett trafiljus sköter det.

Ford från 1930





Snyggt lack med krigsmotiv.

Kolla hunden i baksätet! Och husvagnen!

På Ågården



Bästa bilden!

Blev en "raggarburgare". Det är inte paprika på, som jag trodde först, utan gul tomat.

Mickan tog Caesarsallad

Grym utsickt precis vid kanalen.



Fanns flera sånda där små antikbodar som säljer ljus, doft, och onödiga prylar.





Grym bänk med massa lådor! Skulle man ha i hallen..






Hem



Käkade glass på "Tuydouras"






Fantastiskt väder, ser mulet ut grått ut på bilden, men det var det inte!

Lätt röd på armarna..


Nu ska jag iväg och grilla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0