Vårdcentralen och bitpinne

Förra lördagen brände jag mig rätt duktigt på bröstkorgen. Fick varm sky på mig när jag tog ut ett fat med kött från ett värmeskåp.
Ringde sjukvårdsupplysningen och frågade vad jag skulle göra, skinnet hade korvat sig och började få blåsar och så. Hon sa att jag skulle åka till akuten med det så fick dom kolla.
Åkte dit, men kom inte ens in innanför slussen. Han i receptionen sa att jag skulle åka hem och badda med kallt vatten och hade jag tur skulle det vara borta på 1 timme. Han refererade till att han hade drällt kaffe på sig och det då funkat. Jag hade ont som fan, så jag sket i att tjata mig in, och stack hem.
Brände mig på magen för ett par år sedan och fick då också blåsor, inte så skönt och fult ärr efteråt.

Såret Har inte blivit så bra, det har varit vätskefyllda blåsor och skinnet har liksom åkt bort när jag duschat, så det varit som avskavt.

Idag ringde jag vårcentralen och fick tid. Knallar dit och läkaren tittar på det, det är inflamerat.
Han skriver ut antibiotika och ska gå iväg och hämta nytt förband.
Så fort man är själv i ett läkrrum så kollar man ju igenom vad som ligger där. På en bänk ligger en jävla träpinne! Alltså inget behandlat, utan ser ut att komma direkt från ett träd.
Läkarn kommer tillbaka och jag frågar om det är en sån där bitpinne man får i bettet när dom ska dra rätt saker som hoppat fel. Läkaren garvar säkert 20 sekunder, hehe, och säger att "-nä, jag brukar ha med hunden ibland." Så det var hundens. Lite skumt att ha den liggandes där, kan man ju tycka. Han plåstrar om mig och säger åt mig att sköta om såret och hålla det rent, och biter av några tejpbitar för att fästa förbandet. Bita med munnen, verkar ju skumt, man klipper väl?

Nåja, läkaren verkade vara en skön typ i alla fall, inte så jävla stiff!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0