Örebro SK - Syrianska FC

Som skrivet, Örebro tvålade dit Syrianska med 1-0. Riktigt snyggt mål av Alejandro Bedoya!
Spelet lämnade en del i övrigt att önska, aggresiviteten som dom hade mot IFK borta var just borta, inget vidare. En halvkass match i mina ögon faktiskt. Styrka att likt stans hockeylag vinna ibland trots att spelet inte är på topp.
I kylan så värmde publiksiffran - 10 654!

Nerikes Allehanda koncentrerar sig på att det varit "stök på stan" innan matchen. Lite gruff vad jag hört mellan örebroare och södertäljebor, en rätt skötsam supportermarch med örebroare från stortorget till arenan får väl anses som ganska lungt ändå. Återigen dock rätt märkligt agerande av örebropolisen som utan anledning slog på folk och bilar som kom i närheten av dom, bedrövligt att se.
Misshandeln inne på arenan där en människa slogs medvetslös vet jag ingenting om.

http://webbtv.na.se/player/play/134345

Virus innan matchen





















Trädgårdsgatan

















Johan Pehrson



Dessa köer..













Syrianskas upphausade 3000 supportrar visade sig som jag förutspått inte bli i närheten av vad dom själva lovat.. 800 på plats kanske.



Almebäck och Ijeh.



Norra läktaren, i princip fullsatt





Tv-sändning



Patrik Haginge

Lasse Mosander, assisterande tränare

Nordin Gerzic

John Alvbåge



Alejandro Bedoya stannade kvar och skrev autografer till unga supportrar

Idag står det i Expressen att han är på väg att lämna Örebro. Han är en bra spelare, är inte förvånad.
http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2396300/alejandro-bedoya-pa-vag-att-lamna-orebro

Rudbecksgatan efter matchen och tusentals örebroare på väg till krogar, restauranger och sina hem. Själv stack jag och Glenn till stallyktan för mat, hungriga som fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0