Jul och jul

Fridfull jul? Pyttsan, alla är ju så upptrissade över den här dagen i årets kanske sämsta månad. Jag gillar inte julen. När jag var barn älskade jag den, nu ger den mig ingenting. Presenter vill jag inte ha, det jag önskar mig köper jag ju själv, det var skillnad när man var liten och fick ett spel till nintendo 8-bitars, och det var på julafton eller när man fyllde år, inga andra tider på året fick man såna presenter på. Känns som att det har ändrats en del de senaste 20 åren. Får inte Morgan, 7 år, senaste spelet när han viftar lite med fingarna skär han sig väl i armarna eller "mår dåligt"..

Jag ska iväg på 2 firanden idag, men har begränsat tiden jag kommer spendera där iaf, jag ids inte sitta i timmar ute på vischan.

Edit 12:15: Tipsade om julmusik, men ska inte hålla på med sånt, då deltar jag ju. Ni får lyssna på den här istället:

Får även passa på att tipsa om min lilla novell jag skrev om för ett par år sedan. Kanske inte det bästa jag skrivit, men i brist på energi att skriva någon annan julsaga får den duga:

http://nilsis.blogg.se/2009/december/reine-firar-jul-del-ii.html


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0