Det ingen ser

Jag tog med mig kameran och gick en promenad på stan idag. Det finns på rätt många hus fasadkonst/fasaddekoration. Sånt ville jag plåta!
När jag promenerat ett tag så märkte jag att det fanns mer än vad jag först trott, lite konstigt att jag inte lagt märke till det.
Jag skulle tro att dom "otäcka" ansiktena och lejon skulle verka avskräckande för inkräktare eller andra typer man inte ville ha in i huset. Varför har man annars såna ansikten placerade så?

Jag gick inte längre bort än strax söder om stortorget när jag var ute och plåtade, och det fanns massor att ta kort på. Nästa gång får jag ta södra sidan av stan!

Vissa grejer känner ni säkert igen, andra får man öpppna ögonen för att se. Plus att vissa konstverk är så pass högt upp att en kamera med zoomobjektiv behövligt för att kunna ta kort och sen se på bilden på datorn hur objektet verkligen ser ut.

Bilder!

Vad är det här?







Riktigt vacker port








Konstig dekoration?




Jag upptäckte dom 2 fåglarna när jag kom hem och såg bilden





















Otroligt vacker dörr. Naturligtvis har nån idiot förstört hela synupplevelsen genom att sätta upp skittråkiga informationsramar på dörren.






Västmanlands, Närkes och värmland landskapsvapen








Tidens tand har nött ner vänstra lejonets tand.











Vad tusan ska det här föreställa?








"Örebro enskilda bank"















En högernäve kort



























Ok, vad försiggår här?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0