Torsdag..

Skön dag på jobbet idag. Ärtsoppa med pannkakor till lunch. Jag bakade även bröd  till maten, blev otroligt bra. Jag gjorde degen mycket lösare än jag brukar, och gräddade i brödform för formens skull. Riktigt roligt att baka faktiskt. Men jag kommer aldrig att bli någon pain de Martin.
Och angående att baka i skolkök, eller restaurangkök för den delen, så frågade jag livsmedelsinspektören när han var hos mig i köket hurvida man får det eller ej, och han svarade att det är okey så länge man inte lagar till annan mat samtidigt.
Att det inte skulle vara okey beror på, som jag förstått det, på att inga produkter som barn kan vara allergiska mot får spridas, och när man baka bröd dammar mjölet och kan alltså hamna i den mat som ska vara glutenfri. Jag har ju i och för sig inga glutenintoleranta, så då borde det väl vara fritt fram att mjöldamma bäst jag vill?

I helgen ska jag göra ett gästspel i köket på mitt gamla jobb, ska bli skitkul!




Blev promenad idag också. Kanonskönt. Gick längst med svartån och där sitter ofta katter på kanten till ån. Otroligt märkligt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0