Smörgås och drickare

Lugn och skön lördagskväll hemma. Gick till ica och handlade smörgåspålägg, hamburgerkött, ost och dallassallad.. Dallassallad är en favorit på "festsmörgåsen".

Åt smörgås och drack kaffe framför tvn vid 20-tiden. Kände mig lite gammal när jag borstade bort smulorna från underlägget.

Det var ett fyllo på ica, gick runt och frågade var ströbrödet var. Han skulle steka fläskkotletter sa han. Stor och brölig.
Varför är ofta alkisar så kaxiga? Han träffade en likasinnad gammal kamrat och var lite närgången mot dennes sambo. Strök henne över kinden. Rätt var det var hade nån av dom ner en stor burk hallonsylt i golvet som gick i kras. Dom garvade. Jag sket i det. Men jag hade lust att ta dom i nacken och släpa dom genom affären och slänga ut dom. Samtidigt vill jag själv ju inte utsätta mig för risken att skadad över något som inte rör mig. Egentligen rör det ju mig eftersom dom störde mig, och dom som arbetade där verkade besvärade.
Jag kan ju inte bry mig och lägga näsan i blöt om allt möjligt jag tycker är fel, eller hur. Skulle jag göra det så skulle jag ju hamna i problem flera gånger i veckan. Det är en balansgång det där. Man har ju läst om folk som blivit mördade för att dom bankat på hos grannen och bett den sänka musiken.
Samtidigt kan man ju inte stryka sig fram mot väggarna livet igenom. Knepigt det där.

Smörgås, som sagt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0