Söndag, kneg och matfestival

Lördag dag, och jag var på smaka en matfestival. Det var som en matmarknad med olika försäljare. Jag handlade lite ost, en hjortkorv och en tygpåse med tryck från Närke Kulturbryggeri. Trevlig marknad, kan nog bli något riktigt bra av det, i lördags var det rätt mycket folk, trevligt att träffa lite bekanta ansikten också.
Som alltid gillar jag engagemanget hos folk som arrangerar och deltar i sånt här.
Jag hade gärna provdruckit lite öl, men yrseln gjorde sig påminnd och jag fick gå därifrån då jag blev lite svajig (utan att druckit alltså..)

Matlagningstävligt - Lokala kocken. 3 kockar från Örebrotrakten lagade mat och en jury avgjorde vinnaren. Jag fick en liten papptallrik från en av kockarnas mat och det var väldigt gott!

Idag gjorde jag ju även ett lättare pass i köket på mitt gamla jobb. Det var skoj!

Mobilbild. Jurun och publik som flockas!




Min nya tygkasse!












Det blev en tur idag också! Appen runkeeper är verkligen att rekomendera om ni promenerar eller cyklar och vill veta hur långt ni rört er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0