Lördag

Halsont, snorig, slemmig. Inte på topp på något vis. Skulle behöva dra mig upp på stan och spatsera runt lite, handla benisin till min zippo, köpa en tröja, fotografera, flanera liksom. Men känner mig spyfärdig. Spy på stan, nej tack.

Jag var till bageriet imorse. Runt kl. 08:10. Nog har jag sett folk traska dit på morgonkvisten tidigare, men idag såg jag det tydligare än någonsin, från portar och utmed rynningegatan kom folk i klart nyvakna tillstånd, buffébyxor och håret på sniskan. Själv är jag så skäggig nu att jag får kamma skägget för att inte gå till jobbet med "morgonskägg".

Bilister stannade till utmed vägen för att snabbt rusa in i brödbutiken i ärende att handla morgonens kolhydrater.
Inne i butiken var det nästan som en marknad utomlands, folk köade, stod på tå för att se om just deras favoritbröd fanns kvar, sneglade mot bakelserna i montern, mumlade för sig själva, frågade för många frågor om fröer och surdegar till brödbiträdena vilket fick oss andra brödhandlarproffs att byta menande blickar med varandra, vi visste vad vi ville ha och sa det direkt när vi kom fram gärna på sträckta tår över huvudet på den framför medan den stressad raffsade ihop växelpengar och papperspåsar, chop-chop, snabbt ska det gå!
Har du inte bestämt dig? Gå ut sidan!

Har ni varit på donkan eller nåt pizzeria efter krogen så vet ni tempot. Ungefär så är det en lördagsförmiddag på stans bästa bageri. Fast utan bröl och handgemäng, och 6 timmar senare.


Lite Millencolin!
http://www.youtube.com/watch?v=JskupetOklc


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0