Subtil humor!

Igår började jag ju packa. Jag har en hel del böcker, vet inte hur många titlar det är, men en masse.
Funderade på hur jag skulle packa dom för att varje flyttkartong inte ska väga för mycket när det väl är dags att bära dom. Jag blev oerhört frustrerad över att det inte finns några alternativ till att bära ner det, och mailade i frustration till några som har med böcker att göra dagligen, och som borde ha några ess i skjortärmen: Örebro stadsbibliotek! Sagt och gjort:

Hej! Jag håller på och ska flytta, och har en massa böcker. Besvärligt. Har ni några tips på hur man flyttar en massa böcker på bästa sätt? Lite i varje flyttlåda har jag räknat ut själv, men har ni kanske ytterligare tips?

Tack på förhand!

Niclas
-------------
Deras svar var subtilt humoristiskt. Underbart!
 
Hej Niclas!
Det bästa tipset är väl att sälja dina böcker till ett antikvariat, avstå från att köpa böcker framöver och i fortsättningen gå till biblioteket och låna dina böcker.
 
För övrigt stämmer det att det är klokt att inte fylla böckerna mer än man orkar lyfta, kanske halvfulla eller 1/3 eller så.
 
Ett annat tips är att börja bakifrån och packa varje flyttlåda från höger till vänster så att säga. Skriv gärna på lådorna vad de innehåller. Sen när du packar upp börjar du från början, dvs med den lådan du packade sist.
 
Lycka till med flytten.
 
 
Med vänlig hälsning
 
Katarina *****
Örebro Stadsbibliotek
------------

Svaret gjorde min förmiddag!

Kommentarer
Postat av: Annika

Du är väl för rolig..mailar stadsbiblioteket, är nog bara du som kan komma på en sån grej..Underbart.och dom svarade det var ju bäst av allt. Vad dom ska ha skrattat i fikarummet..hahaha..du kan ju sälja dina böcker och låna på biblan, den var bra..Ha det gott

2011-09-28 @ 19:59:47
Postat av: Niclas

Jag hade kanske hoppats på ett boktips. Det lär finnas en marknad för handböcker i flyttning med allt man ska tänka på :)

2011-09-28 @ 22:10:34
URL: http://nilsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0