Första dagen sen millenium-tiden

Minns ni det, Millennieskiftet? Det var ett tjaaaat om att all uteckling skulle dras tillbaka 100 år då allt som hade elektronik och klocka skulle haverera pga att den inte kunde gå över till 00, eller nåt.
Jag bodde i ladugårdsängen och hade en granne som hade bunkrat upp med mat och allt som behövdes.
Han var med i tidningen med bild på sitt enorma förråd. Under dagen kom det rapporter från dom länder som gått in i 2000-talet att inget hade hänt och folk slängde papper från fönstrena, dansade på gatorna och kramade om varandra. Typ.
Grannen skämdes väl lite, skulle jag tro.

Där nånstans, bland Millennie-ölburkar och fat med pasta från pastahaket alladin(?) på järntorget (29:-, 35:- inkl. dricka, blev många mål där..), hade jag nyligen slutat träna på gym och ägnade mig istället åt vad en vanlig svensk 18-åring gör när han blivit 18.

Idag tog jag mig till ett gym för träning igen. Friskis & svettis kvarnen.
Helt nya kläder och skor, gick nonchalant in, morsade på receptionisten och scannade in mig med mig kort.
När jag var där och köpte kortet i går hade jag spanat in hur man tog sig förbi receptionen, så det hade jag klart för mig. Jag ville inte framstå som en rookie. Men när jag svängt runt hörnet visste jag inte var jag skulle och höll på att ramla in på någon slags rum med gruppträning.
Letade efter omklädningsrummet och hittade ett som var hett och fuktigt, fanns duschar och bastu där.
Böt om och gick ut i gymmet. Rätt mycket folk, och jag började med att cykla 10 minuter. Sen körde jag vikter ca 45 min, och avslutade med att promenera på löpbandet i 35 min. Rätt skönt.

Jag var i ett rum och tränade maskiner med vikter, och den var en liten späd fotbollstjej där. Jag tog maskinen efter henne och körde med den tyngd som hon hade haft, helt otroligt, det visade sig att hon som var så liten klarade att träna med lika mycket som jag, dom kan vara starka ÄVEN OM MAN INTE TROR DET!

Imorgon har jag vilodag för gymmet.... och på torsdag ska jag köra igen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0