Hoppla pålle

Veckorna går snabbt. Skönt. Helgerna går också snabbt. Det är väl ok det med.

Igår:
Utgång med kollegor på Stora Örebro, plocktallrik som starter och nån toast med oxfilé som huvudrätt. Carlsberg  och långbord, ansikten från förut, skaka hand eller krama.

Trevligt var det. Idag vet jag att jag är 30, om man säger så.

Det var så många bekanta ansikten ute igår så det kändes som det var en överaskningsfest. Tjej som satt i pissoaren på herrarnas och pissade. PAPPER skrek hon, glöm det sa jag. "Gå inte in, du ska inte behöva se det där" sa jag åt en karl. Han gick in och jag hörde ett "men fy fan" innan dörren gick igen bakom mig.
Jag gillar inte Harrys. Jag är inte gammal nog. För mycket atlas copco-gubbar, såna där som heter "Lasse", 3-barnsmammor som med hungriga blickar vänder huvudet mot entrén varje gång det skramlar till i den. Granska, från huvud till tå. Lätt leende och "busig" blick åt väninnorna vid bordet.
Jag älskar ju att iaktta, se en situation eller ett sällskap, och typ dagdrömma om vad det är för typer, och på Harrys finns det hundratals tillfällen för mig att i mitt huvud sätta etiketter på folk.
"Men du då Niclas, är du så jävla bra och över dom där människorna?!" Nej, verkligen inte. Herregud. Jag gör mig själv ofta besviken. Och andra också.

Idag blir det lugn kväll hemma.

Lilla Charlie, 10 månader, var här och hälsade på häromdagen!








Idag blev det en promenad i solen med en tvärtjurig Attis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0