Jaja..

Jag har inte haft tid att blogga, inget att bry sig om. Men jag har fler läsare när jag inte skriver något, Hur ska jag tolka det? "Han skriver så räligt så det bästa är att gå in och se att han inte skrivit något i sin blågg, då är den som bäst!.."

Iaf, skyn som först kokade i en gigantisk gryta (ett helvete att göra rent, kan jag tala om) och sen i en mindre kastrull.


Sen kyldes den och jag la i små glas, plastade och frös in. Ser inte så kul ut kanske, men man tinar den, har i en liten panna och ett par msk vatten, helt perfekt.


Nyårsafton spenderade jag hemma med hunden, då dom ju smällde rätt fint här inne i stan.
Medans det såg ut såhär utanför:

Såg det ut såhär i soffan:


På nyårsafton hade jag tänkt äta räkor och hästfilé. Men jag blev mätt av räkmackan så jag fick käka köttet dagen efter. Misstänker att det var felförpackad oxfilé, för det låg 10 paket i disken varav 8 var betydligt mörkare än den bit jag tog. Smakade väldigt likt oxfilé också, var otroligt mört. Har aldrig ätit hästfilé förut så jag kunde ju inte ta det på smaken.

Jag band upp den, grillade på varje sida, flingsalt kvarnpeppar sen 10 min i ugnen. Med sky och grönsaker.


Inget fegande i grillpannan, jag körde full styrka, det ska ryka och fräsa!




I parken där jag bor. Lekplats och en rejäl gren på kanske 300 kg (eller vad väger stockar?) hängandes. Har varit så en vecka nu, lite avspärrningsband som dessutom blir bortdragna varje dag spärrar av. Borde ju plockas ner omedelbart..


Attis är extremt nöjd när man håller i hennes tuggben så hon slipper göra det själv.


Jag tog med mig stekspaden jag fick av Mickan till jobbet..
http://nilsis.blogg.se/2011/december/exet-gav-mig-en-julklapp-en-stekspade-m.html



En på jobbet kunde inte inte komma i tid så jag la undan en tallrik åt henne. Skickade bild till henne att hennes 70-talsmat var klar. Ser otroligt tråkigt ut, men var kanongott, flygande Jacob. Hade i lite curry och purjolök. Blev bra! Rekommenderar verkligen att köpa strimlad kycklinglårfilé istället för innerfiléer eller vanliga bröstfiléer. Mycket saftigare och godare.


Och ikväll blir det ut och äta och ta några öl. Otroligt sugen på hamburgare!

Imorgon: Hockey!

Passar på att tipsa om sveriges bästa sportfotografs blogg. Han fotar stora grejer som Wimbledon, Hockey-WM italiensk fotboll och Örebro Hockey. http://aldrigstilla.blogspot.com/

Kommentarer
Postat av: Fraj

Det verkar inte vara nån skotträdd hund du har iallafall, skönt! :)



Vad kräver du som betalt för att kocka åt mig???? ;)

2012-01-06 @ 13:17:55
URL: http://kombinationskristus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0