Örebro - Södertälje och en måndag jag vill glömma



Dagen började dåligt. Det var måndag.

Kom till jobbet kl 06.20, upptäckte att 2 kylar och 1 frys var trasiga i mitt kök. Måndag.
Stuvade om varorna till dom kylar som fungerade ute på dom olika avledningarna. 
Ringer reperatörer och står i, dom skulle komma "på studs". "jo jo", tänkte jag..
Står och planerar lite för kvällens hockeymatch kl. 19:00, samtidigt som jag gör planer för kvällens möte på jobbet 17-20. Inser inte förrens vid lunch att dom 2 händelserna ju krockar helt. Konstigt.

Jobbar på, och varken skär eller bränner mig, PEPPAR PEPPAR!! och städar, strax efter kl. 14 plingar det på dörren. Miljökontoret för oanmäld inspektion. Ja, men hej.. Med tanke på att jag stuvat om i kylarna pga haveriet kändes det ju "så där" men det var bara att bita i det sura äpplet, som visade sig vara sött för det gick bra med inspektionen, inga anmärkningar! Inspektören höll på Linköping i hockey, hade inte blivit hotad på jobbet, och hann med ungefär 2 inspektioner per dag. Jag la trevlighetssidan till och samtalade artigt..

Lyckas även med hjälp av en kollega se till att jag kunde komma från jobbet vid kl. 18 och hinna till hockey.
Hur matchen gick? Förlust såklart, 0-3 mot Södertälje SK. Måndag.

Reperatörerna som skulle komma på studs? När jag drog kl. 18 hade dom inte behagat dyka upp.


Jag tog inte så många bilder på matchen. Är det derby och bra match kan jag bränna av ett par hundra bilder. Idag var det varken det ena eller andra, om en säj.

Apropå kamera, måste tips om www.busmejl.se och min favorit: http://www.busmejl.se/2011/08/den-inkompetenta-kamerakoparen.html . 



Amputation =/








Södertäljespelarna såg konstiga ut, flera stycken av dom. Nån på läktaren tyckte det såg ut som dom "ramlat ner från ful-trädet och slagit i varenda gren på vägen ner". (Det var jag som tyckte det, alltså..)










Emil Kåberg

Puck!


Sammanfattar dagen/kvällen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0