Svampen, Noraglass, kalasexpressen

Igår blev det en tur upp i svampen. Svårt att fota då utsiktsplatsen är inklätt i nåt slags galler pga att nån hoppade och tog livet av sig därifrån förra året. Nu kan jag tänka mig att det är som en rastgård i hos häktet. Men utsikten är ju densamma!
 

Norrby och Hjälmaren

Usö

Kruttornet
 
 

Boglundsängen/Vivalla

 
Mega-området
 
 
 
 

Lunch på Wongs

Sommarjobbare slipar och målar staketet mot svartån
 
 
Gammal meny som satt i ett fönster

Besökt den nya asiatiska butiken i hålstugan på stortorget. Välsorterat och fräscht, mycket olika grejer. Värt ett besök. Problem för mig som svensk är att jag inte vet vad allt ska användas till, men jag blev upplyst om att det bara var att fråga om jag undrade något.
 
 
 
Idag blev det en tur genom Kilsbergen till Nora.
Rusakulan . Man ska tydligen kunna se 7.5 mil däruppiefrån, men jag vet inte jag. Men magisk utsikt är det, man ser ju bara delar av Kilsbergen men bara det är ju gigantiskt.
 
 
 
 
 
 

Lunch hos kalasexpressen i Pershyttan! Gott och bra priser!
 
 
 
 
 
 
 
I Nora kändes det som att hela byn låg och sov, rätt tomt med folk, men hos glasskiosken var det kö från att jag kom dit tills jag åkte hem.
 
 
 
 
 
 
 
Mycket loppisar i Nora, men mest gammalt skit i mina ögon. Vem köper ett strykjärn i typ gjutjärn?
 
Horribelt pris på en låda Örebrokex, 1500:-
 
 
 
 
 
 

Inte första gången jag är på nån slags loppis och nån människa har samlat på sig HUNDRATALS gamla kameror.
 
Noraglass
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0