Julmarknad Wadköping 2013

Lugn och skön helg. Jag begriper inte vad det är med mig, går och lägger mig tidigt och går upp tidigt på helgerna. Alltså, det är ju inte JAG -  den vakna förnuftiga Niclas som väljer det här utan det är min sovande kropp som säger "Nu vaknar du". Hade jag själv fått välja hade jag alltså sovit längre. Igår lördag gick jag och la mig vid 22, och vaknade ekorrepigg kl 06.
Fantastiskt i och för sig, men jag hade gärna sovit till kl. 09 i alla fall när det väl är helg, Går upp kl. 05.30 i veckorna så 06 får väl ändå ses som en blygsam sovmorgon..
 
Har fotat med Canon, träffat vänner, kollat på tv och lagat mat. I fredags blev det raggmunk med fläsk. En av mina topp 5 favoriträtter, skulle kunna äta det 8 dagar i veckan. Både till lunch och middag.
 

En fördel med att vakna tidigt och ta morgonpromenad över byn är att det inte är massa folk ute och springer och stör´.
 
 
 
Ridhjälm och ridpiska. På väg hem efter en bortamatch eller på väg till stallet, har ingen aning.
 
 
 
 
 
 

Milla och jag på Tacobar. Här är allt lugnt, 20 minuter senare kom två tjejer och ett barn på vad vet jag, 4 månader? och slog sig ner i soffan där bakom och jag sa nu går vi, det här går inte.
 
Julmarknaden i Wadköping. Det var väl som det brukar, men ett undantag, det fanns INGEN GRILLAD KORV att få sig! Tjurskallen från Nora brukar ju alltid stå där och kränga tjurizo och vindsvinskorv i tunnbröd. Oerhörd besvikelse. Det fanns pannkakor och strömming. Men man vill ju ha grillad korv för satan. Jaja. det är väl julmarknad flera söndagar närmaste tiden och då antar jag att nån driftig korvnasare ställer upp och ställer upp ett tält och grillar i.
 
 
 
 
 
 
Stridsflygplan
 
 

ÖIK
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0