Västerås - Skövde - Nora - Arboga - Kilsbergen

Det blev en weekend i Västerås. Bra hotell där, first hotel Plaza.
Fanns inte så mycket mer att fota faktiskt.

Skövde
Bodde på Scandic  billingen. Helt okey. Nästa gång bor jag nog här, jag gillar gamla stadshotell där man får nyckeln på en mässingsbricka, receptionsdiskarna är i rejält mörkt trä och hissen gnisslar och kränger lite grann.

 
 
 

Såna här kärlerkslås.. jävla trams, sluta med det.
 
 
 
Här bodde jag en natt. Väldigt fint. tyvärr var rummen moderniserade utan att man tagit tillvara på och låtit den yttre charmen komma igen i rummet. Men inne i korridorer och salar var det fint!
 
 
 
 
 
 
 

Mikes pub  på Skövdes 'nöjesgata.' Såna här pubar är utrotningshotade men ägarna här hade faktiskt byggt och öppnat den för bara nåt år sedan, dom ville ha ett ställe dit man kan komma som man är och ha lite avslappnad stämning. Trevligt faktiskt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Man vet att det i även små städer finns mycket tjänstemän och välavlönade inom statligt/kommunalt när det finns försäljare av klockor i den här klassen. Men det är ju klockor som en bilmånglare köper efter ett bra år och så tror dom att dom är storfräsare,  men dom har ju inga Patek Philippe, om man säg.
 
Lunch och sen middag på resturang glädje.
Det var bra men kan bli bättre, att komma själv, och göra det tidigt gör att personalen oftast inte är riktigt klara utan håller fortfarande på att fixa och dona så man blir lite 'satt på nåder' trots att det faktiskt är öppet, men jag gillar det! Jag älskar att se folk jobba.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Nora.  Dagstripp.
Pizzalunch på nåt ställe som byborna kallade för berra burra. Ja, vanliga 90-talspizzor och läsk i sån där vit mugg man sköljer sig med hos tandläkaren.
Dessert fick naturligtvis bli en glass hos noraglass. Det är sen gammalt.
 
 
 
Arboga
Tröttaste stan. Lunch på Ågården som dom gånger jag varit där (nån gång per år) alltid varit bra.
Glass hos götlundaglass på vägen hem, mycket bra!
 
Kilsbergen. Lunch där uppe. Ogräddad baguette med ost/skinka/ttomat. Kanske hade dom mycket att göra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0